פרופ' גיל רילוב- המכון לחקר ימים ואגמים לישראל

חבר ועדת הוראה

דוא"ל rilovg@ocean.org.il

תחום מחקר: אקולוגיה ושמירת טבע ימית

תפקיד בחיא"ל : ראש המעבדה לאקולוגיה של חברות ימיות בחקר ימים ואגמים לישראל, ומרצה בכיר בחוג לביולוגיה ימית באוניברסיטת חיפה

מידע נוסף: אתר אישי

החזון לפיתוח חקר הים:

אני חוקר את הים התיכון כבר שנים רבות ונפעם בכל פעם מחדש מיופיו מצד אחד ומהשינויים העצומים שעוברים עליו בעשורים האחרונים בשל פעילות האדם – מצד שני. האתגר הגדול הוא להבין את השינויים הללו, את משמעותם לטבע ולאדם, וגם ולחזות כיצד יראו ויתפקדו המערכות האקולוגיות בים התיכון בעתיד, עם התגברות החשיפה להשפעות מקומיות וגלובליות כמו דיג, שינוי אקלים ופלישות מינים. כמו כן, חשוב להבין כיצד יש להתמודד ולהיערך לשינויים אלה בעזרת פתרונות מבוססי טבע.

מחקרים פעילים בים התיכון: מקיים מחקרים רבים העוסקים בניטור ומחקר של שוניות סלעיות בים התיכון עם פוקוס על השפעות דיג יתר, פלישות מינים ושינוי אקלים על המגוון הביולוגי ותפקוד חברות אקולוגיות בים. לצורך כך פיתחנו מערכות ניסוי, MESOCOSM, היכולות לדמות את תנאי העתיד החזויים של הים ולבחון את התגובה של מינים וחברות אקולוגיות לשינויים הסביבתיים החזויים. חלק מן המחקרים מתקיימים עם שותפים ברחבי הים התיכון במסגרת פרויקטים אירופאיים כמו FutureMARES. אני גם חבר בארגון MedECC והשתתפתי כמחבר מוביל בדו"ח הראשון על השפעות סביבתיות ואקלימיות על הים התיכון.