מאסטרנט בבית הספר למדעי הסביבה

אוניברסיטת חיפה

צפריר ישי

"עבודת התזה המחקרית שלי היא בנושא "שביל הים – כמנוף תיירותי כלכלי". שביל הים בישראל הוא שביל הליכה חדש אשר יעבור לאורך קו החוף הישראלי של הים התיכון, והוא צפוי להצטרף למגמת תיירות ההליכה המתפתחת בארץ ובעולם. תנועת מטיילים אשר תעבור בתוואי שביל הים המתוכנן, תעבור בתוך ולצד ישובים כפריים קיימים ורשויות עירוניות ואזוריות שונות וערי תיירות.
אורך השביל כ- 250 ק"מ, לאורך קו החוף ישנם כ- 14 ק"מ של חופי רחצה מוכרזים פתוחים לציבור, ועוד כ- 109 ק"מ שהם חופים פתוחים אך בלתי מוכרזים.
השערת המחקר היא שבדומה לשבילי הליכה בעולם, גם ההולכים בשביל הים, יזדקקו לשירותי דרך שונים: לינה , כלכלה, הדרכה, תרבות, סיוע דרך שאותם יכולים לספק, יזמים פרטיים כמו גם רשויות וישובים לאורכו.
במחקר אנתח ואמפה את הצרכים התיירותיים של המטיילים, של נותני השירותים התיירותיים ואבצע חקר כלכלי לבדיקת התכנות כלכלית, שיווקית וחוקית של שירותי התיירות. המחקר יתמקד בביקוש, היצע, מגבלות, ניתוח כלכלי ואפשרויות קידום לקהילות המקומיות.
המלצות המחקר יציעו דרכים ומנגנונים מעשיים וארגוניים למתן שירותי תיירות כלכלית מקומית מקיימת המספקת את השירותים הנדרשים מבלי לפגוע באוצרות הטבע ובחוף הים שלאורך השביל."

זוכה במלגת הצטיינות לסטודנטים לתארים מתקדמים עבור עידוד חקר ים התיכון תשפ"ד